zahraasadi

zahraasadi's profile picture

Last active:

Mood:

View my: Blog | Forum Topics

SpaceHey URL:

https://spacehey.com/profile?id=168187

zahraasadi's Interests

General

Music

Movies

Television

Books

Heroes

zahraasadi's Latest Blog Entries [View Blog]

There are no Blog Entries yet.

zahraasadi's Blurbs

About me:

وان شهری تاریخی در شرق ترکیه است. این شهر تاریخی طولانی دارد و شاید بهترین شهر برای کسانی باشد که عاشق گربه هستند، چرا که گربه های سفید با یک چشم آبی و یک چشم زرد در آن زندگی می کنند. شهر وان یکی از شهرهای کردنشین و تاریخی ترکیه است که کتیبه خشایارشا در آن قرار دارد. اما مانند هر مقصد دیگری، قبل از سفر باید هتل ها و رستوران های شهر را بشناسید و بدانید به کدام مناطق شهر یا کجا بروید. به همین دلیل است که الی گشت برای جمع آوری چنین اطلاعاتی در راهنمای سفر وان حضور دارد. برای سفر وان به ترکیه و راه های رزرو هتل با ما همراه باشید.

 

راهنمای سفر به ون

موقعیت جغرافیایی شهر وان

موارد مشابه:

جملات مفید ترکی در سفر به ترکیه

راهنمای سفر استانبول

از نظر جغرافیایی در شمال و غرب دریاچه وان، از شرق به کوه های مرتفع سیاه کوه و ارک و در جنوب نزدیک کوه آرتوس واقع شده است. وان بزرگترین شهر شرق کشور است. شهر وان یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است و 428511 کیلومتر مربع مساحت دارد. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۲، جمعیت این شهر ۳۷۰۱۹۰ نفر بوده است. تور وان با اتوبوس را با ما تجربه کنید

 

سفر به وان

اطلاعات کلی در مورد شهر وان ترکیه

زبان رسمی: ترکی استانبولی

 

واحد پول: لیر ترکیه

 

نوع برق شهری: 230 ولت / 50 هرتز

 

کد کشور: 90+

 

شماره های اضطراری:

 

آتش سوزی: 110

 

آمبولانس: 112

 

افسران پلیس: 155

 

یک ساعت عقب تر از تهران: یک ساعت و نیم عقب تر از تهران.

 

شهر وان به اطلاعات نیاز دارد

آب و هوا در وان

شهر وان از نظر آب و هوا قاره ای است و زمستان های بسیار سرد و برفی دارد. اما در تابستان هوای این شهر گرم و خشک می شود. در فصل بهار و پاییز بیشترین بارندگی در وان رخ می دهد. 4.4 درجه سانتیگراد در این شهر ثبت شد که در 9 ژانویه 1990 ثبت شد بهترین زمان سفر به ترکیه از فروردین تا مهر ماه است. همچنین می توانید از تخفیف های زمستانی و تابستانی برای داشتن آب و هوای خوب در مراکز خرید این شهر استفاده کنید.

 

آب و هوا در وان

مردم وان

مردم این شهر ترکیه بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند به خصوص که به زودی با گردشگران ایرانی در تماس خواهند بود. همچنین در مغازه های این شهر قیمت ها به دو صورت لیر و ریال ذکر شده و در اکثر مواقع قیمت اجناس علاوه بر لیر ترکیه به ریال به مشتری اعلام می شود. لازم به ذکر است بانوان این شهر حجاب خود را کاملا رعایت می کنند، آنهایی که حجاب ندارند کاملاً ملبس به حجاب.

 

مردم وان

در شهر وان اقامت کنید

از آنجایی که شهر وان به مرز ایران نزدیک است سعی کنید در طول فصل یک فصل قبل یا از طریق آژانس های مسافرتی هتل در این شهر رزرو کنید. هیچ هتل خالی برای شما وجود ندارد. اقامت در هتل های وان مقرون به صرفه و از استاندارد بسیار خوبی برخوردار است. در ادامه راهنمای سفر به وان چند هتل مناسب برای اقامت در وان را شرح خواهیم داد.

جالب است بدانید که وان در نیمه اول قرن پانزدهم به منطقه مورد مناقشه بین امپراتوری عثمانی و امپراتوری صفوی تبدیل شد. صفویان در سال 152 وان را فتح کردند. تمامی این شهرها تا سال 1555 میلادی با امضای معاهده آماسیه بین شاه طهماسب اول و سلطان سلیمان اول و تعیین مرز ایران و عثمانی در جنگ های مختلف بین عثمانی ها و صفویان شرکت کردند. جنگ های طولانی بین دو کشور پایان یافت و وان به دست عثمانی افتاد. . افتاد.

 

این جمعیت را ترک ها و اقلیت آنها تشکیل می دهند که طبق سرشماری سال 2012 جمعیت آن به حدود 370000 نفر می رسد. این شهر بیشتر به خاطر گربه های پشمالوی سفیدش که یک چشم آبی و یک چشم زرد دارند، می شناسند. به علاوه، صبحانه در وان پرطرفدار و خاص است و به دلایل بسیاری برخی از افراد در میان گردشگران هستند.

 

مجسمه دو گربه سفید با چشمان آبی و خردلی

 

در سال های اخیر در ایران، شهر وان به یکی از ارزان ترین و نزدیک ترین مقاصد سفر به ایران نسبت به سایر شهرهای ترکیه تبدیل شده است. بسیاری از مراکز خرید، هتل های مختلف و جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری از گردشگران را تشویق می کنند تا سفری سه یا چهار روزه به وان داشته باشند.

 

چرا به وان سفر کنیم؟

اینفوگرافیک سفر وان ترکیه: بهترین زمان برای سفر به وان. واحد پول. معرفی بهترین مکان های گردشگری وان. تلفن های اضطراری شامل پلیس، اورژانس و آتش نشانی است. معرفی فرودگاه وان

 

سفر به وان جذابیت های خود را دارد و ایرانی ها معمولا برای خرید و گشت و گذار به این شهر ترکیه ای می آیند. نزدیکی به مرزهای ایران و همچنین هزینه کم سفر.

Who I'd like to meet:

zahraasadi's Friend Space

[view all]

zahraasadi has 2 friends.

zahraasadi's Friends Comments

Displaying 0 of 0 comments ( View all | Add Comment )